coffeeandcake.blogg.se

februari 2014

Kategori: Allmänt

I februari fikade jag varje söndag morgon med pappa i stan. Åt en kaka som heter "svenska tårtan" :) Här på bilden.

 
En gång överaskade han mig med den här leder väskan!
 
 
Lånade gitarr av min kusin och försökte lära mig några låter...det blev bara "Come as you are" och "Man who sold the wolrd". Sen måste jag ge den tillbaka :P
 
 
Ett hotell-chain i Zadar (stad vid haved) bjöd till "site inspection"...där ville de visa sina hotels och några aktiviteter man kan göra i området till företagar som jobbar med event management och turism. Vi var i en fin winery där även svenska kungen och drottningen var för 1,5 år sedan. Deras vin vann också första plats i Wine Awards i London. Här på bilden är winery från utsidan.
 
 
Hade jättegott lunch där också. På väggen har de foton av när kungen var där.
 
 
På andra dagen åkte vi till en "cave" (vet inte hur man säger det på svenska)...Jag trodde att det inte alls var min grej och ville inte åka med, men hade inget val...och är nu är jag verkligen glad att jag gjorde det för det var hur bra som helst!!
 
 
 Vi var här inne i 3 timmar...
 
 
Den här söta saken på bilden äter man i februari, det är som semlor i Sverige...och tro mig, jag åt för mycket. Min moster bjöd oss varje lördag. Snart är det dags igen :)
 
 
Det var mer eller mindre min Februari!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: