coffeeandcake.blogg.se

365 days of madness - part 1

Kategori: Allmänt

Egentligen är det nu även mer än 365 dagar sen han är i mitt liv, men, men... vem skulle räkna...kanske 400!?
Jag är inte säker om människor gillar att läsa sånt på bloggar eller inte, men detta måste jag få ut mitt hjärta. Sånt är verkligen inte min stil...speciellt ingen drama...men som sagt, det är som det är och jag måste få ut det, åtminstone för mig själv...
 
Okej, sista warning nu. Detta blir en för lång historia som jag även måste dela i flera inlägg...
 
Om jag trodde att mitt liv var crazy innan jag träffade honom, så hade jag verkligen ingen aning om hur livet kan se ut.
 
I slutet av November 2013 började jag organisera ett christmas event till ett stort företag här i Zagreb som skulle vara på den 14. december. Vi bokade ett stort party rum på ett hotel och fixade hela programmet. Bara en DJ saknades...hittade en sida på nätet där man kan boka DJ, skrev mailet och snart ringde mobilen. Det var han. Visste egentligen inte vem han var. På sidan fanns det bild på 5 olika DJs och när han sa vad han heter hörde jag inte haha, vi pratade bara om eventet. Efter vår samtal skrev vi några mails till varandra och han verkade ganska trevligt.  Han sa att han skulle spela på en bar på lördag (en av barer där jag ganska ofta brukar gå ut) och att jag kan komma så att vi träffas och så att jag ser hur han är som DJ...Fortfarande hade jag ingen aning vem han var och hur han ser ut, men jag bestämmed mig att gå dit
 
Kom dit lite innan kl. 9 och han fixade precis sin DJ equipment...min första intryck var att han var jättesnygg som jag inte ens tänkte på innan eller räknade med. Vi pratade lite, han var jättetrevlig, och sen började hans spelning. Jag var lite speachless genom hela kvällen för musik han spelade var apsolut min smak, som man annars (åtminstone här i Zagreb) inte kan höra så ofta. Ingen populär klub musik utan så coola låtar...och, en av mina favorit bands - The Cure med låten Close to me. Jag var verkligen utan ord haha...min kompis också för hon visste hur det känns för mig. Han spelade bl. annat Dancing with myself från Billy Idol (en av mina absoluta favoritlåtar) Peter, Björn & Jon - Young folks, Arctic Monkeys, Bronski Beat...och sen gamla låtar som My baby just cares for me, men också nyare hits...han sista låt var Pure shores av All Saints!! Minns ni den?! Har inte hört den i 100 år tror jag och tyckte att det var såå roligt och precis min smak av allt. Jag gick till honom medans han fortfarande spelade och det var nästan omöjligt att komma fram...så många tjejer runt omkringt honom och alla var bara "varts ska du någonstant?!"...sa hej då till honom och han kramade mig och frågade om vi ska träffas senare och ha en drink men jag hade redan andra planer och gick till en annan club med mina kompisar.
 
Så. Det var vårt första möte, och trots att han är snygg som fan och verkar gilla bra musik så hade jag inte tänkt mig något. Speciellt för jag altid försöker separera mitt privatliv och jobbet.
 
Nästa dagen var en söndag och vi hade en stor familj-lunch hos min moster. När jag kollade på mobilen såg jag något konstigt - en viber meddelande (visste inte ens att jag har viber på den där telefonen). Först förstod jag inget. Hade aldrig sett viber förrut. Men sen fattade jag att det var ett medelande från honom. Att inte gå i detalj nu - vi började chatta kl 2 och slutade kl 11 på kvällen. Jag fattade fortfarande ingenting. Vi pratade inte om jobbet utan om oss...vi kände ju varandra inte, visste inget om varandra...han frågade hur gammal jag var och jag var i shock när han sa att han var 35 och blir 36 om några dagar! Det är ju 13 år äldre än vad jag är...och i shock var jag för att jag aldrig skulle säga att han var så "gammal"...han ser ut som 25... Men, men... I dessa 9 timmar som vi chattade försökte jag hela tiden sluta konversationen, ni vet hur det är när man chattar med någon...det måste ta slut at some point och jag ville inte ha en konstig situation, men han gav aldrig upp...bara frågor och frågor och skratt och "nej, gå inte!!".
 
Nästa dagen var jag tvungen att stalke-a honom lite på nätet och snart insåg jag att han var typ en känd DJ här i Kroatien. Han upptredar i alla kända klubbar eller events vilket jag inte visste. Och även jag var förrut på många av hans "spelingar"...men vem kollar på en DJ när man går ut för att dansa en lördag kväll?! Några av mina kompisar känner honom ändå. Det var en sjukt konstig känsla att se hans bilder på nätet och allt... Snart fick jag ett nytt meddelande och vi började chatta igen. Nu kom tiden när han frågade om jag var i ett förhållande vilket jag inte var och sen skojade jag bara och frågade "och du, fru? barn?"....han skickade bara bild på en liten kille och skrev ett namn, 6 år. Det var hans son. Ni kan föreställa sig hur jag kännde mig. Han sa också att han är gift och har en skilsmässa som pågår i 4 år nu. Alltså hans ex-fru och han är inte tillsammans i 4 år men skilsmässan tar en så lång tid pga barnet och hon ville inte skilja sig...ja...det var lite mycket för mig måste jag säga...Senast då visste jag att detta kommer inte gå "normalt" :)
 
På andra dagen hade vi ett möte på hotellet där eventet skulle ta plats, med företaget som vi jobbade för och honom. Det känndes konstigt att träffa honom igen...efter alla våra konversationer och dagen när han spelade...jag kunde knappt koncentrera mig på mötet som tog tvåå långa timmar... Sen frågade han mig och jag vill träffa honom senare och have drinks någonstans... Of course sa jag ja...men med "senare" menade han efter kl 10 för han måste ta hand om sitt barn först. Så väntade jag i två-tre timmar på standen. Jag minns att det var iskallt och jag var jättenervös...Sen...lite efter kl 10 ringde han och sa att han ska hämta mig någonstans. Vi gick till en bar och hade ganska många drinkar...pratade om oss, våra liv, han skillsmässa, mina gamla förhållande och så...det blev drink efter dirnk efter drink tills baren ville stänga. Han sa att han skulle köra mig hem för det var ganska sent, efter kl 1 tror jag...vi pratade inte så mycket i bilen men sen sa han - jag bor här på nästa gatan. Vill du se The Cure´s original skiva från 80-talet och ha ett glas vin hemmas hos mig? Det var typ i sista sekund innan vi gick förbi hans gata och jag sa naturligvis ja. Grejen med skivan är att när vi först chattade (dagen efter vi träffades på baren) så sa jag till honom att han spelade en av mina favoritlåtar från The Cure och då sa han att de är hans favorit band och att han har en original skiva från 80-talet (senare kommer jag berätta en "jätterolig" historia om denna skivan...).
 
När vi gick till hans dör kom en hemlös man fram till oss, ville ha en cig och började prata hur hans fru lämnade honom...då sa DJ att han är som honom, hans fru lämande honom också och skrattade...jag kommer aldrig glömma mannen...vet fortfarande vad han heter haha...
 
Okej, så vi var i hans lägenhet, han visade skivan som var i en bildram på väggen och den såg verkligen antik ut :) Han spelade The Cure och vi drack lite vin. Jag vet inte hur det hände, var lite full måste jag säga och fattade ingenting för jag aldrig i livet skulle förvänta mig något sånt med honom, men vi började kyssas. Det ända jag sa är att vi inte ska "blanda" privatliv med jobb och han sa bara att vi redan gjorde det dagen vi träffades i baren.
 
Det blev ganska sent och dags att gå hem. Nästa dag var en normal jobb dag för mig och han körde mig hem. I hans bild spelade The Killers - Miss Atomic Bomb, en av mina favoritlåtar och jag var i sjunde himmel haha...vilket jag också sa...men då sa han, nej, nu ska jag spela en låt till dig och det blev - Babybird - You´re Georgeous. Ni kan tänka er att den låten kommer påminna mig om honom hela mitt liv. Vilket inte alls är bra!
 
TO BE CONTINUED.
 
Okej, nu räker det verkligen. Det var inte meningen att skriva en sån roman bara om hur vi träffades. Och detta är bara början haha...otroligt. Kan ni tänka är hur mycket annat hände i de 365+ nästa dagarna... 
En av 1000 bilder han skickade från sitt jobb
 
Och medans jag skriver detta väntar jag på att han ska komma hit så att jag kan säga till honom att jag verkligen kan inte mer...min hundrade försök tror jag. Wish me luck.
 

Kommentarer

  • snie.blogg.se säger:

    oj oj hur gick det?

    Svar: Inte så bra..har fortfarande inte löst situationen :/
    Ana

    2015-01-28 | 11:52:12
    Bloggadress: http://snie.blogg.se/
  • Patricia♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ säger:

    Spännande att läsa.

    Svar: Tack :) Forstätningen kommer :)
    Ana

    2015-01-29 | 16:59:49
    Bloggadress: http://patriciac.blogg.se

Kommentera inlägget här: