coffeeandcake.blogg.se

How to survive a day

Kategori: Allmänt

Det är inte alltid lätt att orka med dagen. Speciellt de "normala" dagar när man egentligen inte gör något speciellt utan bara jobb/skola och alla andra saker och uppgifter som man inte kan kalla för roliga. Hur klarar man sig då? Början för mig är musik. Strax när jag vaknar, sätter jag på radion och i de flesta fall hör jag en bra låt vilket får mig att le. Andra stäg (efter duschen) är en god frukost. Det nästan viktigaste för mig är "musik to go"! Min ipod! Vem vill lyssna på dumma berättelser av andra människor i tåget?? Vet inte hur det är med er, men jag kan inte överleva utan musik när jag åker tåg eller bus. Kaffe. Tanken på att jag ska ha en kopp kaffe på jobbet gör mig åtminstone lite glad :) Sen jobb jobb jobb. Dags för lite frukter som ger mig energi! Ingenting funkar utan vitaminer och goda frukter. Igen, musik hjälper mig. Vi har alltid radion på på kontoret. Tack gud! Man får inte glömma att dricka mycket vatten. Det hjälper mig oftast. Och en light lunch! Mackor eller sånt. Man har ju ingen tid att äta en riktig lunch. Tyvärr. Men då får man inte glömma att äta något varmt och gott på kvällen (som man kan se fram emot hela dagen). Ibland är det riktigt bra att drömma sig bort lite. Tänk på en plats som du vill vara i just nu...strand, cafe, stad...Grönt te! Mår bara bra av den! Min favorit är från Ahmad Tea (vet inte om det finns i Sverige). Till sist, när man nästan dör av allt jobb, får man äta något sött och smått. Igår överlevde jag tack vare en lite chocklad som jag hittade på bordet. Något som också gör mig glad är när jag på vägen hem ser att en av mina favorit tidningar har kommit ut. Då köper jag den och läser på tåget hem medans jag igen lyssnar på bra musik. Istället för att åka, går jag av en station innan min och promenerar hem. Efter man har sutit nästan hela dagen är det bra att promenera lite.
 
Har ni några bra tips? Hur "överlever" ni? :)
 
 
 

Kommentarer

  • basebollivet.blogg.se säger:

    Bra musik under en dag gör verkligen allting mycket roligare :) Man blir alltid mer energetisk.

    2013-01-18 | 15:35:47
    Bloggadress: http://basebollivet.blogg.se/
  • Y A S M I N E säger:

    RE: Åh tråkigt att höra :/

    Tack så mycket!

    2013-01-18 | 16:59:00
    Bloggadress: http://medy.blogg.se
  • B R O W N S U G A R säger:

    Bra tips!

    2013-01-18 | 18:55:17
    Bloggadress: http://www.brownsugar.blogg.se
  • Katarina säger:

    Ja, vissa dagar är det svårt att överleva haha.
    Man får hitta sina små knep. Kaffe är ett sånt :)

    2013-01-19 | 20:35:27
    Bloggadress: http://brakat.blogg.se/
  • emmi säger:

    vilka läckra bilder!

    2013-01-19 | 23:01:33
    Bloggadress: http://fashiontwisted.com
  • Pearl säger:

    Sv: tack så mycket, det var väldigt mysigt!

    Jag skulle nog säga att det viktigaste för mig att kunna fokusera mig är tillräckligt med sömn och att ha ett mål efter det jobbiga, typ att få gå på bio eller träffa en kompis eller kolla på en bra serie :)

    Föresten jag lästa att du bor i Kroatien? Har du alltid pratat Svenska?

    Svar: Hej! Ja, jag bor i Kroatien! Började plugga svenska för 3 år sen - min svenska är fortfarande inte så bra...men jag gör mitt bästa :)) Btw. tycker samma sak - något som att träffa kompisar eller bra serie kan göra min dag bättre!
    Ana

    2013-01-20 | 15:50:06
    Bloggadress: http://thetigerwhocametotea.blogg.se

Kommentera inlägget här: