coffeeandcake.blogg.se

A CASE OF YOU

Kategori: Allmänt

En liten film-tips - "A case of you".
Filmen handlar om att en kille (Justin Long) vill att tjejen som jobbar på cafeet där han fikar varje dag börjar gilla honom. Så börjar han med facebook stalking och gör allt som hon skriver om i sin profil. T.ex. när hon skriver att det inte finns något sexigare än killar som spelar gitarr, så börjar han lära sig gitarr...eller börjar träna judo...läser hennes favorit böcker, lyssnar på hennes favorit musik osv (fast han själv inte gillar allt detta).
Jag kan relatera mig ganska mycket med filmen, har varit i liknade situationer - både när jag ville att någon gillar mig (inte precis med facebook stalking, men gjorde saker jag själv inte var intresserat i bara för att han var) och när killar ville att jag gillar de och gjorde eller pratade om saker jag älskar bara för de ville imponera mig...ni kan föreställa sig att det inte slutade bra i båda fall :)
 
Varför kan man inte bara vara sig själv? 
 
Kan bara citera Oscar Wilde - "Be yourself, everyone else is already taken."
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: