coffeeandcake.blogg.se

Pressad av tid

Kategori: Allmänt

Menar inte låten av Norlie&KKV :) Vad jag menar är utbildning! Förra året avslutade jag bachelor degree på universitetet och strax efter det började jag jobba. Tiden går fort förbi...för fort. Om man vill trivas i livet och på jobbet, få bra betalat , måste man ha en bra utbildning och det är framför allt att ha masters degree (iaf är det så här i Kroatien). Just nu är jag inte så peppad på att plugga vidare, men framför allt har jag ingen tid. Lektionerna är från onsdag till fredag från kl 17 till kl 22. Hur skulle jag klara det? Jag är nästan alldrig klar med jobbet till kl 17 och efter är jag så trött att jag inte kan koncentrera mig på några lektioner. När skulle jag plugga? Fan. Så svårt att bestämma. Att plugga till masters degree är jättedyrt och svårt. Men om jag inte börjar nu, när ska jag? Jobbet kommer bara bli jobbigare och större. Sen om jag kommer ha barn någon gång snart (som jag måste pga sjukdomen som jag hade - de sa att det skulle vara bäst om jag har barn i de nästa 1 - max. 2 år). Vet verkligen inte vad jag ska göra och vad som är bäst.
 
Här är bilderna från min graduation till bachelor från förra året. Det var jättekul!
 
 
 
 
 
Hoppas ni alla får en jättebra vecka!
 
 

Kommentarer

  • basebollivet.blogg.se säger:

    Oh ja, tiden den rullar på och går fort fram. Det är rätt galet egentligen :) Klart man ska börja direkt, varför skjuta på det liksom?

    Sv: Direkt till Oscarsgalan? Well... skickar dem en inbjudan så är jag på haha. Men ja, jag föll för de där skorna så fort jag såg dem. Så är dem röda också = min sambos lags färger, vilket betyder att dem var perfekta för ett lagevent haha. (Kvinnlig list).

    2013-01-21 | 16:28:09
    Bloggadress: http://basebollivet.blogg.se/
  • Sriwanna Salomonsson säger:

    Inte stressa så mycket :( inte bra för själen!

    2013-01-21 | 18:27:38
    Bloggadress: http://sriwanna.blogg.se/
  • Jean Billie säger:

    Fin bild på dig i examenskläder. Funderat på att ta ett jobb med mindre tider? Skulle det fungera ekonomimässigt?

    2013-01-22 | 10:34:28
    Bloggadress: http://jeanbillie.blogg.se
  • Josefin Johansson säger:

    Gud va kul!

    2013-01-24 | 14:02:04
    Bloggadress: http://josefindadoll.blogg.se/

Kommentera inlägget här: