coffeeandcake.blogg.se

Utmärkelse!

Kategori: Allmänt

För ganska länge sedan har jag fått en utmärkelse av Nickolina.
Älskar hennes blogg, hennes stil och hennes bilder! Alltid roliga inlägg måste jag säga! Tack Nickolina för dina frågor :)
 
Med untmärkelsen följer uppdraget att skicka den vidare till bloggar som har färre än 200 följare. Berätta på din blogg vilka du utnämner och länka till deras bloggar. Skriv på deras bloggar att de fått utmärkelsen av dig. Svara på frågorna du fått av den som gett dig utmärkelsen. Hitta på fem nya frågor till de du nominerar!
 
Om du fick välja ett årtionde du helst hade velat leva på, vilket hade du valt och varför?
Jätterolig fråga tycker jag!! Skulle välja 20th century! Någonstans i mitten iaf. Tiden av Frank Sinatra, Dean Martin och andra fina killar som inte finns längre idag :) Tiden av fin stil, fin musik, romantiska filmer...lugna liv och viktiga uppfinningar. Tycker att allt hade mer stil än idag.
 
Vad längtar du mest efter nu?
VÅREN! Långa dagar, att kunna sitta ute på cafeer...promenera...vårliga kläder! Att slänga min vinterjacka!! Och att hälsa på min syster som bor i Dresden, Tyskland i slutet av April. Förhopningsvis. AH! Ja, Robbie Williams konsert i Augusti!! Haha! Och att The Hangover part 3 kommer ut hahaha :)
 
Vilken är din största inspirationskälla?
Musik! Musik kan inspirera mig till allt... livet, att må bra, resor, jobbet, även kläder! Och några av mina favorit böcker som jag läser då och då igen- A hero of our time av Ljermontov, Candide av Voltaire...
 
Om du fick välja att bo på precis vilken plats på jorden som helst, vad hade du valt?
Åh...really sensitive question for me haha...Well, det är Sverige. Kan tänka mig att bo i Stockholm eller Uppsala... Ärligt talat känner jag mig ofta som att flytta till någon helt annanstans, typ Kuba eller Bora Bora haha. Det fanns en bra group på facebook - Let´s give up everything and go to live in Bora Bora <3
 
Vilken är din absoluta favoritfilm?
Det är en gammal Kroatisk film som jag kollade på hela tiden när jag var liten..innan dagis...älskar den. "Tko pjeva, zlo ne misli" heter den. Translated, något som "Who sings, doesnt mean no harm". Men det är inte en barnfilm.
 
Okey, det var allt. Nu väjer jag att Arijana, Amila, Stina och Sara,
svarar på följande frågor (om de orkar:):
 
1. Vilken var din bästa semester hittils?
 
2. Vad skulle du helst jobba med? Ditt drömjobb alltså.
 
3. Om du vore osynlig i en vecka, vad skulle du göra? :)
 
4. Vilket är din drömresmål? Vart skulle du åka om du hade tid och pengar just nu?
 
5. Har du någon favorit quote eller låt som gör att du mår bättre?
 

 
 

Kommentarer

  • Elena säger:

    Kul! :)

    2013-02-23 | 14:55:40
    Bloggadress: http://ellisono.blogg.se
  • Sara Ekman säger:

    Åh vad kul, den ska jag svara på! :)

    2013-02-23 | 16:00:11
    Bloggadress: http://aamaziing.blogg.se/
  • nickolina säger:

    åhh va roliga svar, kul att du ville göra den :D

    2013-02-24 | 17:23:01
    Bloggadress: http://nickolinanyfiken.blogg.se
  • amila säger:

    va kul, :) hvala ti za ovo. bas su interesantna pitanja, pa cu odgovoriti dok budem imala vremena :)

    Svar: Ne brini, meni je trebalo skoro mjesec dana da odgovorim haha :) bez zurbe :)
    Ana

    2013-02-25 | 09:32:08
    Bloggadress: http://frokenpositiv.blogg.se
  • Arijana säger:

    Odgovorila sam na pitanje, hoppas du är nöjd med svaren :) kram!

    2013-02-26 | 22:49:59
    Bloggadress: http://audioland.blogg.se

Kommentera inlägget här: